søndag 1. mars 2009

Syk søndag

Dagen startet jo egentlig veldig bra. Lå leeeenge, oppdaget sånn i 8-tida at Ole Magnus hadde kommet inn til oss - koselig det da. Vi var rimelig trøtte alle 3, vi satt nemlig oppe ganske sent å så på "Batman begins"-filmen til Ole Magnus i går kveld/natt. For tide så står Batman høyt i kurs hos han, og da er det jo koselig å kunne glede han med å se filmen sammen med han. Selv om jeg fortsatt synes Batman er rimelig dumt.......

Jeg sto opp rundt 10.00, og dro en tur på trening 11.30. Ole var litt småpjusk før jeg dro, og når jeg kom hjem hadde han virkelig fått feber. Han har kastet opp og er slapp, sover litt for øyeblikket. Blir nok hjemme med han i morgen ja. Liker ikke at barna mine er syke, uansett hvor gamle de er.


Nå putrer nydelig steik i ovnen, men man mister liksom litt gleden over den når ikke hele familien kan kose seg sammen med middagsbordet.... Samtidig så skal jeg jo være glad for at det ikke er noe alvorlig sykdom i huset her da.......
I går skiftet jeg forresten bilder i den digitale ramma mi. Dum som jeg er, greide jeg ikke finne en hurtigmåte for å slette alle gamle bilder på en gang. Med nesten 300 bilder, 7 "tastetrykk" for å slette ett og ett bilde - så tar det litt tid. Når alt var slettet, og nye bilder lagt inn, denne gangen ble det over 1000, tenkte jeg med gru på neste gang jeg skal slette. 1000 bilder - 7000 tastetrykk - blæh! Men så kom plutselig lyset fram for meg! Når jeg legger inn bilder bruker jeg jo USB-kabelen for å overføre bilder fra pc'n til ramma - bruker jo så klart pc'n til å slette gamle bilder også!!!!!! Superbrain altså!!! Ja, ja, har aldri påberopt meg å være noe ekspert - og lærer nye ting hele tiden;o)

Nå skal jeg nok greie å nyte resten av denne litt grå (værmessig) søndagen. Er bittelitt snø i lufta også - men snø har vi nok av.

Ha en fortsatt fin søndag - alle sammen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nei det er aldri noe gøy med syke barn....uansett hvor gamle de er blitt.
Her hos oss er det starten på vinterferien i morgen, men det blir bare jobbing på meg, så Kevin skal være med mamma på jobb noen dager. Det synes han er gøy :)
Så får han være hjemme med mor de andre dagene. Har ikke lyst til å bruke noe avspasering før påske...det er mer koselig med fri da :)

Nå skal jeg legge siste hand på månedsplanen til gruppen min...og forberede meg til medarbeidersamtalen jeg skal ha med en assistent i morgen.

Ha en god søndagskveld :)

Klem :)

Anita sa...

Her var det vinterferie forrige uke, så Ole Magnus var med meg 2 dager på jobb. Var så mange andre av kollegene mine som ønsket fri, så da syntes jeg det var greit å jobbe. De andre dagene var han hjemme mes søstrene sine - greit med store storesøstre;o).
Regner med at jeg må jobbe litt hjemme i morgen, er litt som må forberedes. Også skal jeg på personalmøte i morgen kveld, men da er jo mannen min hjemme. Vi skal ha to "minikurs" på det møtet, ett er et inspirasjonskurs i forming, og det andre er et matte/norsk kurs (bruk av det i bhg). Jeg skal på formingskurset - gleder meg;o)

Ha en fin søndagskveld du også;o)

klem;o)

Anonym sa...

Vi hadde et inspirasjonskurs i forming rett før jul, og det var helt fantastisk. Han som hadde kurset var en som selger formingsmateriell, og hn var utrolig flink. Kurset var på fire timer og vi lærte utrolig mye som vi kunne bruke sammen med ungene :)

Lykke til med personalmøtet :)