lørdag 28. mars 2009

Utrolig nydelig

Sangen til Team Hanne i Det store korslaget sist lørdag var bare helt utrolig. "Reis meg opp" (You raise me up) er en nydelig sang. Den er nydelig på engelsk, men bare enda bedre på norsk. Må få den lagt inn her, men fikk det ikke til nå.....;o)
Denne sangen er vel en typisk "begravelsessang", og det var i en begravelse jeg virkelig fikk øynene opp for den. I en utrolig flott begravelse, den var for 3 mennesker, sang en ung gutt denne til kjæresten sin. Hun omkom i tsunamien i Asia sammen med faren og søsteren sin. Det rørte meg langt inn i hjertet å høre denne kjærlighetserklæringen han kom med.
Etter dette har jeg hørt på sangen mange ganger, det gjør så utrolig godt. Den er like god som både trøst og oppmuntring.

Den bare må oppleves!

2 kommentarer:

Frk .Fischer sa...

å ja helt enig!! Hanne sitt kor er helt rått!!! Og You rais me up , var jo like bra på norsk ..tenker på begravelse og faktisk bryllup..har hørt den i begge sammenhenger... Gleder meg til korslaget i kveld!!! ha en fin dag!!!

supermamma sa...

Er så enig med deg. Den var bare helt utrolig nydelig og jeg satt med gåsehud under hele sangen. Sa til mannen at jeg vil ha den sangen i min begravelse he he.
Ha en super lørdag kveld.