søndag 4. januar 2009

Tid til ettertanke......

Vet ikke om jeg er kommet i 40-års krisa, eller?! Føler det ikke som noe krise, men tid til ettertanke, refleksjon og erkjennelse.
Føler meg slett ikke gammel, og har jo lenge visst at jeg fyller 40 i år - men det ble liksom litt annerledes når det dumpet ned en konvolutt fra Color line i postkassa. Flott, blankt kort var innholdet. Det var en påminnelse til oss som fyller 40 i år, vi ble invitert på en gratis omvisning (!) i en av båtene mens den ligger ved kai i Oslo. Noen andre som har fått den?!;o) De kunne vel heller gitt oss en gratis tur i jubileumsgave;o)

Denne "oppdagelsen" av at jeg runder 40 i år (ikke før i slutten av august da;o)), fikk meg jo til å tenke litt på tiden da. Og når jeg så et program fra Eastbourne i England var det jo gjort! Jeg var på min første utenlandsreise (utenfor norden) i 1985, da var jeg på språkreise med EF i Eastbourne. 15 (nesten 16) år og med verden for mine føtter. Fikk mitt første pass, og det hadde utløpsdato i 1990! Wow, det var lenge til! Lever jo fortsatt på denne ferien (var foressten i Paris også) - og til neste år er det 25 (!) år siden.
Jeg var også russ på 80-tallet, både oransje og blå, husker det som det var i går (*blush*). Eldste dattere min er russ i år, burde kanskje være litt bekymret - men er ikke det;o). 80-tallet ja, hvor ble det av.....?! Føler meg til tider fortsatt like uerfaren og usikker som jeg var da.
Synes fortsatt jeg hører Limahl på min walkman, den hadde forøvrig uttak for to sett med hodetelefoner. Ikke rart om man av og til er tilbake i sin ungdoms tid, for det er masse musikk som er kommet tilbake.
Og mitt første møte med såpe-opera, Dynastiet! Det var virkelig glamour! Ihvertfall for oss som bodde mange timers bussreise fra nærmeste by. Vi hadde også bare NRK på tv'n.
Jeg husker jo godt at jeg syntes folk på min nåværende alder (rundt 40 altså) var utrolig gamle. Synes jo ikke det nå lengre;o). Jeg tror faktisk at jeg "henger med" mye mere enn det jeg trodde om 40-åringer når jeg var 16. De var nok heller ikke så kjedelige da, jeg bare trodde det. De levde sitt liv, jeg levde mitt.
Kan sikkert filosofere mye rundt begrepet tid - men dette får holde for denne gang.

Ønsker alle ei flott uke!

2 kommentarer:

gupe sa...

Hei..takk for koselig kommentar på sida mi..40-års krisa?..værre med meg da som fyller 50 om noen få dager..!!men en er ikke gamlere enn en føler seg..trøster meg med det jeg da..flott side du har..! kikker innom en annen dag også..klem fra meg:)

Frøken sa...

hehe.. Det var veldig bra skrevet, har hatt samtaler om de tingene med mamma mange ganger ;-) Men du, hvordan får du endret bakgrunnen din? Til slike morsome og annerledes, enn de som finnes på "maler". Det er jo så standard og litt kjedelige.