søndag 25. januar 2009

En rolig dag

Ja en rolig dag er det vi har i vårt hjem i dag. Sto opp ikke så alt for sent, er tross alt jobb og skole igjen i morgen. Jeg og mannen min satt lenge å bare skravlet om alt og ingen ting. Vi planlegger oppussing av stua, vi har planlagt lenge og ting er endret underveis - men nå tror jeg vi nærmer oss starten. Har jo også fått ideer ved å se på blogger, mye fint i blogglandia;o)
Ungene har bodd i kjellerstua i dag. Der går det i data, playstation og perling - og litt småkrangling innimellom. Men sånt hører med. Koselig at de kan gjøre noe sammen, alle tre. Er jo tross alt litt aldersforskjeller, og snart blir vel 3 til 2. Regner med at Viktoria flytter til høsten.
Odd er ute og freser snø, jeg har begynt på middagen. Tradisjonell arbeidsfordeling.....;o) Ikke alltid sånn her i heimen, mannen min er veldig flink til å lage mat.
I dag er det deilig kjøttsuppe på menyen. Er tradisjon hos oss etter jul, da lager vi suppe der vi bl.a. bruker det som er igjen av fenalåret. Nam nam.
Jeg har også fått laget ferdig planene vi begynte på på planleggingsdagen på jobb på fredag. Tar egentlig ganske lang tid å få laget slike planer, er så mye som skal passes på. Tror egentlig noen ville fått seg en liten overraskelse hvis de hadde sett hvor mye tid som går til papirarbeid i en barnehage. Men, disse planene går jo helt frem til sommerferien, så når de er ferdige så letter det jo en del underveis.
Nei, nå "kaller" kjøkkenet igjen - og senere skal vi kjøre en tur til Kongsberg.
Ha en fortsatt fin søndag, alle sammen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Høres ut som dere har hatt en koselig og rolig søndag :)
Jeg ha selv sittet og jobbet med en del papirarbeid nå i dag.....og sier meg enig i at det nok kommer som en overraskelse på noen hvor mye papirarbeid det følger med å jobbe i barnehage. Og hvor mye av fritiden man egentlig bruker til jobben....

Jeg driver å lager et friluftsopplegg tilpasset 1-2 åringene mine, for nå går vi snart inn i friluftsperioden i barnehagen vår.
Og er akkurat ferdig med periodeplanen for de neste 3 mnd hvor vi jobber med språklig kompetanse....det er skikkelig spennende :)

Og det blir nok enda mer jobbing i kveld når kevin har lagt seg.....

Ha en flott kveld :)

Klem....