onsdag 19. november 2008

Snart er det jul.....................

NÅ begynner jeg virkelig å glede meg til jul. Det er jo bare så mye flott rundt i butikkene. Jeg elsker nisser - har MANGE, men vil veldig gjerne kjøpe flere. Og flere blir det nok;o) Kanskje jeg en gang får fylt opp kanten over stuevinduene med nisser, der er det plass til MANGE!

I dag har jeg kjøpt kuler med lys i. Ser ut som litt store snøballer med lys. Tidligere kjøpte jeg en lyslenke som er 3 presanger på rekke og rad. Må bare finne ut hvor alt skal henge. Også er det vel tid for julegardinene snart, de kommer opp til første søndag i advent.

Viktoria spiller julemusikk på full guffe, og de fleste julegavene er kjøpt - så da er jo stemningen her;o). Ja, også kjøpte vi pinnekjøtt i dag. Skal ha det på julaften, men vi kjøpte litt ekstra så vi kan "tjuvsmake" litt.

Men det har ikke bare vært julestemning i dag da......

Etter jobb var jeg på konferansetime for Ole på skolen. Der var det jo bare fryd og gammen. Han er flink i alt, gjør det han skal, har mange venner og oppfører seg bra. De har jo forskjellige tester, og når det gjelder rettskriving så ligger han på nivå ett sted mellom 5. og 6. klasse. Artig det, med tanke på at han går i 4. Ble vel litt skryting dette her, men jeg synes det er lov å være stolt av ungene sine når de gjør det bra. Jeg er av den oppfatning av at jeg forventer ikke toppkarakterer av ungene mine, men jeg forventer at de gjør så godt de kan.

Inne på skole og utdanning litt............. Har to døtre på videregående nå. Og slik det ser ut nå så satser den ene på å blir førskolelærer og den andre elektroingeniør. Begge deler er jo bare kjempesupert. Jeg mener begge jobbene er like viktige, bare så synd at ikke begge er like mye verdsatt i samfunnet. Tror ikke noen som kan få meg til å skjønne at den ene yrkesgruppen fortjener mere lønn enn den andre (for sånn er det jo dessverre). Men men, that's life! Jeg synes at det bare er flott at dem får seg en utdannelse og en jobb de trives med:o)

Det var langt fra jul, men det ene bare tar det andre;o)

3 kommentarer:

Rådyrveien sa...

Så gøy du stakk innom!
For et sammentreff at du jobber i den samme barnehagen. Jaja, da ser du jo også hva som foregår der i helgene også...Hehe! :D.
Du bor kanskje ikke så langt unna heller da, vel? (Forventer ikke at du legger ut full adresse her, altså!)
Ser i bloggen din at du vanker litt med Nanna. Det gjorde jeg også for bortimot 23 år siden eller så. Gosj!! Er det virkelig så lenge siden...?? Ellers har jeg også bodd i samme gate som hun gjør nå. Der ser du - verden er ikke store greiene...Hihi!
Hyggelig å vite om deg!
Ha en fin onsdagskveld!

Hilde

Rådyrveien sa...

Ja, link gjerne. Jeg gjør det samme, jeg. :)

Frk .Fischer sa...

Så koselig det høres ut hos dere da..en jule fam er koz altså...her blir alt dratt fram 1 des...for jula er så kort, så vi må kose oss hele des!! Pinnekjøttet fristet veldig!! Kos dere videre og Ja man har lov å "skryte" av barne når de er flinke...viser at man gjør en bra "jobb" !!!