tirsdag 25. november 2008

Arbeidslivet - er det brutalt?

Det var "tittelen" på konferansen jeg var på i dag. Var litt reservert til hele greia først, virket litt tørt og kjedelig, men en av foreleserne lokket jo. Det var fotballtreneren Tom Nordlie. Den andre foreleseren var Prof. dr. med. Ingvard Wilhelmsen fra Universitetet i Bergen. For en utrolig dyktig person det også var.

Først var det foredraget til Wilhelmsen. "Aha", tenkte vi - "Taktikk - gjemme det beste til slutt". Det var nok taktikk, men så absolutt ikke det beste til slutt. Synes Wilhelmsens foredrag "Konge i eget liv - hvordan takle press, stress og omstillinger" var suverent. Han kom med så mye, som alle mennesker har hatt godt av å vite. Både som arbeidsgiver og som arbeidstaker.

Men, ikke misforstå meg - Tom Nordlie var også fantastisk. Hans foredrag "I fri dressur - medgang og motgang i arbeidslivet" fikk oss også til å tenke litt over ting, om hvordan de oppfattes - og hvordan de virkelig er.

Så det var en flott konferanse!

Nå burde jeg egentlig lagt meg, men det er litt deilig å sitte her oppe alene. Alle de andre i familien har lagt seg, det knitrer i ovnen - også har det faktisk begynt å snø! Vet ikke helt hvor mye jeg liker det akkurat...............men jeg vil jo gjerne ha hvit jul da...........

Fikk foressten filmen "Mamma Mia" på dvd i går. Skal bli kjekt å kose meg med den en kveld. Føler jo at jeg er bortimot den eneste her i landet som ikke har vært på kino å sett filmen;o). Jeg er egentlig ikke så veldig glad i å gå på kino. Synes det er kjekt at Ole Magnus har søstre og en pappa som vil gå på kino med han - jeg kan heller gjøre andre ting;o). Men jeg går jo på kino en gang i blant da....hehe....




Nei, kanskje jeg skal slutte av for i kveld.........ihvertfall på min blogg. Heller lese litt på alle de andre FLOTTE bloggene som finnes;o)

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Syns det var rart du ikke hadde blogget pålenge... Må se til å få lagt deg til på min blogg...
Ha en fin natt, lillesøs :o)