tirsdag 25. november 2008

Mamma og pappa's julegave

er i boks. Overførte nettopp penger til min kjekke nevø i Tromsø. Han har vært så snill å hjelpe meg med den gaven. De får billetter til en teaterforestilling på Hålogaland teater i Tromsø.

Jeg synes at noen av de beste gavene man kan gi, enten er opplevelser (kino, teater, middag etc), eller noe som man har laget selv - og lagt litt omtanke i. Jeg er ikke noen kreativ person når det gjelder å lage ting, så da passer billetter til ett eller annet for meg;o). Lagde en slags scrap book til foreldrene min til jul i fjor, sånne passe stor at pakken fikk plass i kofferten når de reiste til syden - tror de satte pris på den gaven også;o)

Det er viktig for meg å få vist mamma'n og pappa'n min hvor mye de betyr for meg og min familie. De har alltid vært der for oss, støttet og hjulpet, akseptert våre valg selv om vi ikke alltid har vært enige. De har gitt oss så mange gode minner.

Selv om vi bor langt fra hverandre, så er det viktig for meg å få treffe dem så ofte som jeg kan. Det er ferie for meg å få reise nordover og være ei stund hos dem. Er så deilig å se at mannen min og ungene våre elsker å være der. Så klart hadde det vært flott å reise og oppleve andre steder - men det kan vi faktisk gjøre senere i livet. Det er nå ungene skaper sine barndomsminner med bestemor og bestefar. Det kan de ikke gjøre senere i livet. Det er så koselig å sitte å mimre sammen om alt vi har opplevd der oppe, selv Ole Magnus som aldri har bodd der vet hva vi snakker om. Nettopp fordi vi har feriert så mye der oppe.

Så selv om avstanden er stor - så vil følelsene alltid være der.



~Mamman og pappan min ~

1 kommentar:

Laila sa...

Tusen takk for at du kika innom bloggen min. Alltid koselig med nye fjes:) Ei flott gave du har ordna til dine foreldre. enig med du at opplevelser og heimelaga ting er like kjekt å få som praktiske duppedittar til heimen:) Legg deg til i blogglista mi. Vi sjåast:)