onsdag 22. april 2009

Hvorfor?

Det finnes mange "hvorfor" i livet. Mange av dem vil man aldri få svar på. I noen tilfeller må det være utrolig vanskelig. Det "hvorfor" som jeg tenker mye på er, "Hvorfor kan ei 14-år gammel jente, så vidt begynt på livet, ta livet av seg?" Som ei jente på 13 sa, "Hvordan kan det være mulig å ikke ha noe å glede seg over/til i livet sitt?"
Det er så utrolig leit når dette skjer, for det skjer faktisk. I helga skjedde det igjen, og det berører mennesker som jeg har nesten daglig kontakt med. Jeg tenker på foreldrene som sitter igjen, hvor utrolig vondt må det ikke være?! Det er alltid vondt å miste et barn, jeg vet det - har gjort det selv. Men når barnet ditt velger å forlate livet selv, det tror jeg er enda værre enn når det er sykdom, ulykke eller noe annet som er årsaken.
Det er så utrolig feil at slikt skal skje.

Ingen kommentarer: