søndag 28. desember 2008

Down under

I dag har jeg faktisk tilbrakt mesteparten av dagen under noe........

Først under dyna. Lå så lenge i dag at det nesten er flaut. Klokka var visst bortimot 12 før vi sto opp. Bare Ole som var oppe tidligere, han satt i kjellerstua og spilte playstation.

Når vi endelig kom oss opp satte de andre i familien seg godt til rette på stua for å se "Pirates of the carribean" (vet ikke hvilket nr i rekken). Synes ikke noe om de filmene, så da forsvant jeg heller ned i kjellerstua, og da var jeg jo under jorda;o). Har sånn "underjordisk" kjellerstue, med vindu oppunder taket;o). Har hatt den ryddesjauen da. Har rydda i laptop'en min. Er jo egentlig jobbemaskina mi, så det var masse jobbeting som måtte ryddes i. Du verden sånt tar tid. Har vel brukt en del timer allerede, og er på langt nær ferdig. Måtte bare ha en liten pause.

Har ryddet i bildene, tror jeg har slettet bortimot 1000 bilder. Eller, alle er jo ikke slettet da - men jeg har flyttet dem over til en ekstern harddisk. Tar masse bilder av ungene i barnehagen, så legger jeg dem inn i mappene til ungene på pc'n (alle ungene har hver sin mappe). Er så mye enklere å finne bilder hvis man bare kan gå inn i mappene til barna hver gang man trenger noen. Ungene får jo sin egen mappe når de begyner i barnehagen, og når de slutter brenner jeg ut masse bilder til dem på en cd, så får de det som en liten avskjedsgave. Blir endel bilder på de ungene som går hos oss mange år;o). Så langt har jeg bare fått positive tilbakemeldinger fra foresatte på at vi gjør det sånt. Er tross alt en del timer vi tilbringer sammen med barna deres så lenge dem går i barnehagen.

Så sånn har dagen min vært. Ble ikke noe av den turen sammen med mannen min........ Men juleferien er jo ikke ferdig ennå;o)

Ingen kommentarer: