torsdag 18. desember 2008

Ai ai ai

Å kalle meg en baker skal jeg ALDRI gjøre (ikke at jeg noen gang har gjort det heller). Minsten ville så gjerne bake noen pepperkaker nå i kveld, for å ha med seg på skoleavslutningen i morgen. De får lov til å ha med seg julekaker og brus, ikke noe snop. Synes egentlig det er helt greit. Tilbake til pepperkakene..... Hadde ferdig pepperkakedeig i kjøleskapet, så det var jo egentlig en smal sak og la han bake. Han ordner jo seg selv, så det eneste jeg trengte å hjelpe han med var steikinga....... Lett det vel....joda - ikke vanskelig å sette på ovnen og putte inn et brett.... Men det vanskelige er jo å HUSKE på at det brettet står der... Jeg burde jo lært av mine tidligere erfaringer. På jobben greide jeg å glemme 2 brett rett etter hverandre! Takk og pris for kjekke kolleger som passer på for meg;o) Hadde jo desverre ingen kolleger her hjemme i kveld da. Og resultatet på første brettet ble SVART! Bokstavlig talt. Tror aldri før jeg har sett så svarte pepperkaker;o) (skal legge inn bilder en annen gang). Heldigvis så ga ikke minsten opp til tross for morens stekeevner, derfor produserte han 1 brett til med kaker. Dem passet mor på som en hauk, og de ble vellykkede. Så da trenger han ikke ta med kjøpe kakene fra Rema 1000 som mor kjøpte for sikkerhetsskyld:o)
I morgen er det foressten julemiddag med jobben til mannen min. Blir koselig det. Litt spesielt siden de bare er to ansatte i firmaet. Sjefen og mannen min;o). Så vi blir totalt 4 personer:o)
Ole Magnus skal i teateret i Drammen sammen med Viktoria. De skal se på "Jakten på Juleskurken". Er 2. gangen for Ole i år. Dem gleder seg begge to.
Har foressten kjøpt juletre (hvis jeg ikke har nevnte det før?!?!?!) Uansett, det er over 3 meter høyt, blir spennende å få det i hus. Vi tar det ikke inn før lille julaften. Det er pyntedagen for oss.
Må nok køye snart, Nissefest på jobben i morra. Har pakket over 70 godteposer til den tidligere i kveld;o)
Ha en fortsatt koselig førjulstid alle sammen...................

1 kommentar:

Rådyrveien sa...

Haha! Der fikk jo minsten et glimrende julegavetips til mamma... Et tidsur!! *ler*

Vi skal ha julebord i januar, vi. Skal på "Sammen igjen" i teateret med Schøyen og Blunch også blir det vel middag også. Blir ikke fler enn 7 pers inkl. følge (Jan og jeg jobber i samme firma), men koselig likevel.

I morgen er det ut på "julebord" med venner.

God helg og trivelige førjulsdager!

Hilde