søndag 10. januar 2010

En dag med mange tanker

I dag reiste Viktoria til Trondheim igjen, så nå er juleferien definitivt over. Lise reiste til Kristiansand sist mandag og skole og jobb begynte for oss her hjemme. Lise kommer hjem en tur om 2 uker, Viktoria ser vi ikke før til påske...... Savner dem allerede;). Er litt rart å tenke på at for 11 dager siden var vi hele familien på Vannøya i nord-norge sammen med bestemor og bestefar (mine foreldre), og nå er vi spredt rundt om i landet........ Neste gang vi møter flere i familen (inkludert mine foreldre) blir vel i konfirmasjon på nordmøre i mai. Blir koselig det......

Overskriften min er "En dag med mange tanker", og 10. januar vil alltid være det. I år reiste jo Viktoria på denne dagen, for 21 år siden døde Susanne på denne dagen <'3. Den opplevelsen unner jeg ikke min værste fiende. Foreldre skal ikke overleve sine barn. Jeg bruker å si at jeg kommer aldri over at vi mistet henne, men jeg har lært meg å leve med det. Dagen er ikke vond lengre, men jeg tenker jo litt ekstra på henne.

10. januar er jo en fin dag også. Min eldste storesøster har bursdag, og man skal glede seg over bursdagen sin. Hvis du leser dette Kari; GRATULERER KJEMPEMASSE MED DAGEN! Gla i deg! Håper du koser deg. Klemmer fra den yngste av oss;))

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sender deg mange varme tanker og klemmer på denne dagen......som nå er blitt til kveld :)
Fint at du har noen positive ting å fokusere på også :)

Klem :)

Viktoria Marie sa...

SV: Huff ja, måtte gråte litt jeg også. Tror det kan bli flere tårer neste gang.. Men takk for kommentar :) Alt er sant, og jeg er glad for at vi er så sammensveiset som vi er!

Syntes det bilde er morsomt jeg :D Fint å vite at jeg slekter på mamma'n min på det området :)

Hestia sa...

Tusen takk for hilsen, lillesøster. Selvfølgelig leser jeg bloggen din..litt sent, men det har blitt lite data den siste tia. Kommer sterkere tilbake etterhvert :o)

Bursdagen min vil nok aldri helt bli den samme, men det er vel på mange måter et symbol på hvordan livet ble i familien vår. Englebarna våre blir aldri glemt, men som du sier - man lærer seg å leve igjen etterhvert. - også har vi jo noen herlige unger (eller ungdommer, da...) som gir oss masse glede (-og mine gir meg noen grå hår av og til også! Heldigvis finnes det hårfarge å få kjøpt!!!)

Stor klem til deg og familien.

Thea&Preben sa...

Ble litt målløs jeg.. (for en gang skyld).. Og veldig på etterskudd, men sender deg en good klem fra Riksen jeg da..
Håper du har hatt en fin uke..
Skulle egentlig bare inn å si takk for kommentarene, som jeg er veldig dårlig på å svare på for tiden;)