torsdag 14. mai 2009

Livet er uforutsigbart

Heldigvis! Ihvertfall vil jeg ha det sånn. Hvis jeg visste om alle bekymringene som ville komme, da tror jeg at jeg ville vært rimelig deppa. Lykkelig uvitende om hva som skulle skje gikk jeg hjem fra jobb i går. Happy for at jeg for en gangs skyld sluttet litt tidlig. Da visste jeg ikke om det triste som skulle skje en snau time senere........ En liten gutt på 3 år som går på min avdeling lekte ute i gården sin. En bil begynte å trille, gutten ble truffet. Det var ingen personer i bilen, en voksen prøvde å stoppe den, men døra var låst. Det må være en utrolig vond opplevelse dette her, for alle involverte parter. Det så først veldig alvorlig ut for gutten, han ble sendt til Ullevål i Oslo. Nå er det imidlertid bedre med han, han er utafor livsfare og får komme hjem om ikke så alt for lenge.
Denne episoden har preget meg litt i min hektiske hverdag, men med mye å gjøre så må man skyve det litt bakover i systemet. Bl.a. så har jeg vært å kjøpt 500 pølser. DET er mange pølser;o) Er 17. mai-feiring i barnehagene våre i morgen;o). Jeg har også vært på returpunktet med plast og glass/metall. Det er jævlig små hull i disse containerne på returpunktene;op. Tok lang tid å bli kvitt bortimot 3 fulle søppelsekker. 2 timer overtid har jeg også fått. Måtte jobbe litt ekstra pga. sykdom blant mine kolleger.
Var deilig når jeg endelig kunne komme meg i dusjen når jeg kom hjem. Det var nytelse på høy plan:o)
Nå skal jeg bare koooooooose meg resten av kvelden, lade opp til en litt hektisk (men kjempekoselig) dag på jobb i morgen. DET skal bli deilig (å kose seg altså;o)).

3 kommentarer:

Thea&Preben sa...

huff, skummelt med den gutten da.. Men så lenge ting går bra, er jo ikke noe bedre enn det:)
Hehe, måtte le litt av pølsekommentaren.. DET er mange pølser ja:)
Vi la deg forresten til i blogglista vår, men om du ikke vil være der, så fjerner vi bare linken igjen altså:) Måtte teste ut hvordan den funket..
Ha en fin kveld!

Thea&Preben sa...

Staheten er grei å ha med seg, men kanskje ikke på alle områder:)
Hadde ikke tenkt over at det er 17 mai engang jeg, så mye får jeg med meg for tiden:) Men hørte rykter om at alle søsken og tantebarn(7 stk) kommer nedover, så jeg håper feberen uteblir, så jeg kan ta i mot besøk!:) Syns nesten det er litt kjipt å flytte fra oslo, før vi fikk med oss en 17 mai feiring der.. ser for meg at det skjer litt mer der, enn på "bygda":)

Thea&Preben sa...

vel, bygda... I værtfall litt roligere enn sagene:) Og vi trives veldig godt med det!
Høres ut som en hektisk dag ja,
men jeg tror foreldre har ett ekstra gir og noen timer mer i døgnet, spesiellt når det gjelder ungene:) så hva skulle vi gjort uten foreldre!
Ha en flott helg og 17 mai feiring:)