tirsdag 16. mars 2010

Snart påske.........







Egentlig er jeg ikke noe særlig til pynte-til-påske-person, men i dag tok jeg jo helt av (til meg å være). Satt her å leste blogger til min sene frokost (hadde fri fra jobb både i går og i dag;)), og da kom jeg inn på bloggen til ei jente som hadde hatt påskeverksted med datteren sin. Hun hadde kjøpt "kvister" med gåsunger på Nille, sånne ville jeg også ha! Når jeg kom til Nille syntes jeg ikke kvistene var verdt prisen, så jeg endte opp på Mester Grønn og kjøpte noe "kvist-vir-var". Aner ikke hva det heter, men jeg synes det var fint. Kjøpte også litt påskepynt og en påskeduk på Spar Kjøp, så nå blir det påske her også;). Vi har da litt pynt som ungene har laget opp gjennom årene, og det kommer frem til påske, men mye blir det ikke. Den eneste tradisjonen vi har i påsken, og som sikkert blir litt vanskelig å bli kvitt med det første, er rebusløp på påskeaften. Da er det mange, mer eller mindre dumme, rebuser som leder frem til overfylte påskeegg. Ett egg til hvert av barna. Selv med nesten voksne barn blir det ikke kuttet ut (jeg synes jo det er litt koselig også da......). Er som med julestrømpen på julaften (bare at da er det ikke rebuser;)). Blir aldri for gammel til det!

6 kommentarer:

Viktoria Marie sa...

Gleder meg masse til påskeferien! Og til påskeegget :D

Og for å svare på dine kommentarer på bloggen min. Neida, jeg glemmer ikke skolen, har bare litt vanskeligheter med å konsentrere meg til tider :p Og det ser ikke ut som at det er så mye snø, men oppe hos Vidar for eksempel, er det snø til midt på låret :p

Anita sa...

Viktoria: hehe, måtte jo bare formane litt;PpP. Vinteren er usj - vil ikke mere nå;)

Tommensgirl sa...

Hei Anita. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Trist å høre at du mistet datteren din i krybbedød. Selv om det er noen år siden.
Så fin påskepynt du har laget:) Bodde i Vestfossen før, men nå bor vi i Åmot. Linda

Thea&Preben sa...

Takk for de gode tankene:-) Det trengs, for de kommer ikke på egenhånd ser det ut til!
Noe av det verste med å ikke ha det bra, er egentlig at omgangskretsen ikke skjønner hvorfor og hvordan det egentlig er.. Å måtte forklare og unnskylde seg bør egentlig være unødvendig.. Regner med at du kjenner igjen det meste av det...
Men, jeg ble forøvrig i litt bedre humør av å lese bloggen din i dag! Det er jo snart påske!! Jeg elsker påske,påskepynt og ikke minst påske-egg! Man blir aldri for gammel til det nei:-)
Håper du får en fin dag i morgen!
Og takk igjen for at du legger igjen noen ord på bloggen min! Jeg setter veldig pris på det, selv om jeg er forferdelig dårlig på å svare for tiden...

Hestia sa...

Nå begynte jeg plutselig å glede meg til påske :o)
Håper dere har fine dager der sør

-klem-

Viktoria Marie sa...

SV: Huff ja. Men jeg trengte jo det singleten, og egentlig tightsen også. Kunne klart med uten den genseren og kjolen, men sånn er det når det var salg :p