søndag 6. desember 2009

Smaken av jul

Klementiner er min første julesmak/lukt. Bare elsker dem, kan spise mange! De er vel sunne, i motsetning til min neste favoritt;
Marsipangrisen.
Det må være en marsipangris, ikke pølse eller noe annen form. Den skal
være uten sjokoladetrekk og ikke veldig stor. Enten den i løsvekt eller den minste i
rød pose. Det er også et rituale for hvordan jeg spiser den.
Først bryter jeg av beina, så hodet. Jeg biter ALDRi biter, det må brytes.
Vet jeg er rar.
Når det gjelder julebakst så er kokosmakroner en stor favoritt.
Baker ikke selv, men Rema1000 har noen gode i løsvekt:)
Hva er din smak av jul?

5 kommentarer:

Viktoria Marie sa...

Jeg har akkurat de samme som deg :D Også bryter jeg marsipangrisen. Men har også en annen smak, og det er den lille vanlige julekalenderen. Den sjokoladen er så god :)

emmieverlasting sa...

Hehe.. Marsipan i alle varianter og klementiner!:o)

Ha en fin fin søndag!:o)

Anonym sa...

Hei og hå :)

Min smak av jul er vel også smaken av mandariner og klementiner....jeg er så sær på det at jeg ikke kjøper de før lillejulaften...rett og slett for å ikkje spise de før jul :)
Ellers er det smaken av lefse....sånn god tynnlefse som mamma og mormor har baket i mange år, og som jeg de siste årene har fått være med på å bake :)

Håper alt er bra med dere....jeg er ikke så aktiv på bloggen lengre, men har altfor mye å fylle dagene mine med, og bloggen kommer ikke i første rekke.....men jeg er nå her :)

Ha ei flott desemberuke :)

Klem :)

Vigdis sa...

Heisann:-)

Støtter deg i "sprettingen" av marsipangrisen;-)
Du må love meg å stikke innom neste gang dere er på øya da:-))
Hils masse tilbake:-)

Vigdis sa...

Hvordan får du til de snøgreierne på bloggen din Anita?