torsdag 1. oktober 2009

En dags høstferie

I år ble det bare 1 dag fri i høstferien for meg. Flere grunner til det, orker ikke komme inn på det her, men dagen skulle nytes til fulle.
Sto opp rundt 08.00, hadde lovet Ole å vekke han før 09.00 (var ett eller annet på tv'n;)). Greit å stå opp når Odd dro på jobb. Han skulle gjøre noe på verkstedet før de dro til Bergen på jobb. Odd kom hjem en tur før de kjørte, så mens jeg ventet på han vasket jeg litt klær, vasket kjøkkenskuffene (kastet ting som ALDRI blir brukt), tørket støv og byttet gardiner på kjøkkenet. Er alltid koselig å skifte gardiner, synes jeg;))
Når Odd og sjefen var kjørt til Bergen var det tid for litt "moro-ting";)) Hadde lovet Ole bowling, så da var det bare å komme seg til Drammen.
Ble et par serier, Ole vant begge, også spilte ungene på noen andre spill som sto der. Aner ikke hva de heter:)))
Når vi var ferdige på bowlinga dro vi en tur til Gulskogen senteret. Eneste vi kjøpte av ting og tang var sykkelhjelm til Ole, men vi koset oss også med god mat på La Baguette.
Nå lager Lise og Ole moffeloffer. Lise lærer Ole det, er så koselig å høre på dem. Hun forklarer alt fra A til Å, sånn at han kan lage det alene en annen gang. Er godt med ei storesøster som læremester.
Senere skal vi se på jentefilm, spise is og moffeloffer, og gråte. Må ha oss en skikkelig gråtefilm, godt å rense opp i kanalene - lenge siden sist;)))))
Som jeg skrev tidligere så er Odd reist til Bergen på jobb. Aner ikke hvor lenge han blir borte, men i tillegg til Bergen skal han jobbe i Ålesund, Trondheim og Stjørdal før han kommer hjem. Kommer sikkert til å savne han, men det går nok greit. Min største bekymring er faktisk snøen som eventuelt måtte komme. Er faktisk meldt at den kommer til helga........ Da må jeg jo legge om til piggdekk selv!!!!!!!! Vrææææææl!!!!!!











3 kommentarer:

Thea sa...

Hyggelig å høre fra deg, selv om jeg har vært litt fraværende på bloggen selv i det siste:)
Mannen din får seg en lang tur gitt! Og ikke minst får han besøke Bergen når det viser seg fra sin verste side!!
Moffeloffer? Litt nysgjerrig... Hva er det??
Den filmen er en skikkelig gråtefilm ja!! Til og med Preben syns den var "litt trist":)
Håper du får en fin helg!

Heidi sa...

Heioghopp! Tusen takk for kommentaren på bloggen min, koselig at du vil ha meg i linkelista di! Kos deg i høstværet!

emmieverlasting sa...

Sv: Tusen takk skal du ha! Er helt riktig som du sier:o)

ha en fin dag!